Weekendje Weerribben-Wieden

4 mei 2016 - Leeuwarden, Nederland

De vakantie werd gestart met een deugdoend lang weekend met de mama en papa in Paasloo nabij het natuurpark Weerribben-Wieden

Dit unieke park is het grootst aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest Europa, en is 10.000 ha groot! Voldoende te doen dus.

Zaterdagavond hebben we een kleine wandeling gemaakt en zijn we gaan eten in Meppel. Helaas hebben we gedurende de hele vakantie niet veel geluk gehad met het eten. In tegenstelling tot dit was onze B&B wel geslaagd! Een rustige locatie, enorm grote tuin, een prachtige inrichting en een zalig uitgebreid ontbijt! Top dus!

De eerste dag hebben we een de fietsroute rondje rondje Giethoorn Blokzijl of rond Weerribben gefietst, 40 km op een omafiets. Dat was lachen. We hadden ongelofelijk mooi weer wat nog steeds te zien is aan onze verbrande neuzen en voorhoofden. Onderweg enkele zeer mooie, romatische dorpjes tegen gekomen, met vele kleine grachtjes en brugetjes. Hier moet ik zeker eens terugkomen!! De volgende dag, met wat mijn aan onze poep, hebben we toch besloten om nog een fietsroute te maken. Dit omdat het natuurgebied maar beperkt toegangkelijk is te voet. Ditmaal 30 km, rondje Wieden. Weer zijn we langs enkele mooie dorpjes gereden zoals Kalenberg. In Ossenzijl hebben we een fluisterbootje gehuurd en zijn we het natuurgebied ingetrokken met de boot. Nog steeds echt zomerweer!

De laatste dag hebben we een kleine 10km gewandelt voor we weer terug moesten rijden naar Belgie.

Eenmaal aangekomen in Belgie, begint de drukte weer en vliegt de week voorbij zoals altijd...