Terugblik op eerste week namibie

15 juli 2017

waar te beginnen? Ik zal even snel terugspoelen naar het begin

Aangekomen in windhoek hebben we lekker gerelaxt in de b&b en kregen we de hele uitleg van de auto. Een ford ranger 4x4. Automatische monster auto met tent op het dak en gehele campinguitrusting in de bakkie.

-stop 1: campingsite aan de Kalahari woestijn. Rood zand en eerste wild gespot! Een ritje met de paarden en een heel mooie camping. Al wat eerste technische en praktische probleempjes ondervonden met tent en kookvuur maar deze waren na veel proberen de volgende dagen opgelost.

-stop 2: sesriem campsite. Deze camping is gelegen aan de oudste woestijn in de wereld! Bezoek gebracht aan de grote, rode duinen en tot de top beklommen om hem snel al lopend af te dalen in het zand, tot aan de deadvlei.

-stop 3: naukluft nationaal park campsite. Hier hebben we een zware wandeltocht gemaakt, de olive trail, door een droog rotsachtig landschap tot op een plateau. Daarna afgedaald via een rivierbedding, over een waterpoel geklommen en door luipaard terrein gewandeld (over feaces markering en karkassen van bergzebras). Adrealine!! Ondertussen lukt het ons om de tent op en af te breken in 10minuten!!!

-stop 4: swakopmund (duitse kuststad). Hier hebben we een boottocht gemaakt langs oesterkwekerij en zeeleeuwen kolonies. Nadien ook langs zoutpannen en industrie en een lagoon met flamingos en pelikanen gereden. Verder uitgewaaid aan de zee en lekker gegeten!

Morgen trekken we langs de kust weer land inwaarts en hebben we op de rit onze latste lodge overnachting in namibie. De rest is dus volledig op camping. Door slechte of het ontbreken vn internetverbinding (en ook omdat ik het helemaal niet mis) volgen de fotos pas later, met meer info

1. Tine:
    16 juli 2017
    geweldig avontuur, geniet ervan... hou het ook veilig !
  2. Katrien:
    16 juli 2017
    Vetten bak, die jeep !
    Twee stoere dames hoor...
  3. Tine:
    17 juli 2017
    als alles goed is , ga ik zondag met pa ook naar 'wilde ' dieren kijken ( in de zoo...) ik kijk er naar uit, mijn eerste confrontatie met een reuze panda - beer :)
    houden jullie ons op de hoogte,
    tine
  4. Nicole: