Weekend nummer 5 al:o

6 maart 2015 - Koppang, Noorwegen

Wat gaat de tijd toch snel! Heb nog steeds het gevoel dat we pas zijn aangekomen en alles nog moet wennen maar het is ondertussen al week 4! De dagen beginnen ook langer te worden, de zon gaat onder rond 18 uur of iets later.

Deze week was een drukke maar zeer leerrijke week! De jachtcursus komt eindelijk goed op gang en de engelse vertalingen zijn onderweg. Ondertussen wel al wat Noors geleerd:) Donderdag hebben we een voorstelling gehad van enkele Noorse jachthonden en volgende week gaan we de schietbaan op! Dat word spannend, armspieren pijnigen. Donderdag ook deelgenomen aan eerste volleybal competitie hier op school. En eindelijk na 4 weken spelen, begin ik wat beter te worden, of laten we zeggen ik kan de bal al af en toe over het net krijg:) Het passen lukt wel al een stuk beter, dankzij prive les van enkele proffecionele internationals!

Vandaag, vrijdag hebben we de voormidag doorgebracht in Elverum in het bos en jachtmuseum: http://www.skogmus.no/?page=69. Hier hebben we een korte rondleiding gekregen van een duidelijke gepassioneerde gids die de verhalen tot werkelijkheid bracht! We kregen ook een klein uurtje de tijd om zelf rond te wandelen, wat zeker niet genoeg was! Heel interessant, we hebben zelfs de houte skie (die goud won), van de laatste olympische spelen mogen vasthouden! Vele dieren kunnen bewonderen en aanraken zoals de svalbard reindeer,...

Genoeg verteld over de schoolweek, want het weekend is op komt! Net overheerlijke verse wortelsoep gemaakt met papa zijn gerechtje en morgen klaar voor een dag in de natuur, winterchalange in Lillehammer, team competitie in verschillende wintersportactiviteiten: https://avidyx.no/swc/en/