Weekend hoge Veluwe

9 november 2015 - Leeuwarden, Nederland

Vrijdag, vlak na het laatste examen kwam mama mij ophalen met de auto om naar onze b&b in Hoenderloo te vertrekken. Dit uitje kwam net op het juiste moment, aangezien ik het even wat moeilijker had met de drukke schoolperiode en examens. Hoewel we beide erg moe aankwamen in de b&b zijn we direct na het uitpakken vertrokken voor een korte wandeling in de donker opzoek naar een restaurant. De b&b was een dikke meevaller, mooie grote kamer met luxe badkamer en enorm rustig, landelijk gelegen 1km van de inkom van het park. De eerste avond hebben we gegeten in een klein wildrestaurantje, heerlijk.

Na een uitgebreid ontbijt vertrokken we zaterdag ochtend naar het nationale park de hoge Veluwe voor een lange afstandswandeling van +20km. Allergelukkigst hadden we een plattegrond mee.... Behalve een beetje regen hebben we een ongelofelijk mooie dag gehad. Veel wildsporen gezien van de actieve zwijnen. Helaas bij het avondspotten alleen een ree gezien. De dag werd afgesloten met een reuze pizza en een goede slaaplust

Zondag stonden de witte fietsen voor ons klaar en hebben we een fietstocht gemaakt van ongeveer 40 km. Af en toe hebben we een stukje toevoet gegaan wat dieper in de natuur op de hoop wat wild te spotten. Wild zijn we niet tegengekomen, maar wel enkele,verdwaalde,wandelaars die de zelfde wandeling deden als ons gisteren en dus niet meer eens op de kaart aan het wandelen waren. We hebben veel verschillende landschappen gezien: heide, bos, stuifzand,... Soms leek het bijna of we in een of ander tropisch land waren met woestijn.

Vandaag laten we Hoenderloo achter ons en gaan we nog een kleine wandeling maken in ede, om hopelijk moeflons te spotten. Het weekend word afgesloten met een etentje in wildrestaurantje...

Dankje mama, ik heb er enorm hard van genoten!! Dit was net wat ik nodig had en hopelijk kan ik er nu weer even tegen aan...