periode 2

14 november 2015 - Leeuwarden, Nederland

Zo de tentamens zijn achter de rug, hoewel we nog steeds geen uitslag hebben en de nieuwe lessenperiode is al volop op gang. Ik verduidelijk even wat er mij te wachten staat de volgende 8 weken

-Ex situ conservation (zoo's). In dit vak zal ik meer leren over verschillende aspecten waarmee een zoo te maken krijgt: conservation, research, behaviour, breeding,... Deze modulle is dan ook sterk gelinkt aan de vorige module (reproduction management), met een focus op bedreigde diersoorten. De voornaamste taak is het schrijven van een verslag over Aquazoo (een zoo 3km van mijn deur). In dit groepswerk zullen we moeten nagaan hoe de theorie word uitgewerkt in de praktijk en krijgen we ook onbeperkt vrije toegang tot het park:) Hierbij even een Fries filmpje dat (probeert) te vertellen hoe aquazoo er voor staat (als je het niet verstaat, ze zijn net overgenomen na een faissement door een recreatiebedrijf) : http://www.omropfryslan.nl/nieuws/initiatiefnemer-otterpark-schrikt-van-fallissement

Onze diersoorten waarop wij ons focussen zijn de ringstaartmaki, red belied lemur, moeraswallaby, rode reuzenkangoeroe en parma wallaby.

-Ecological consultant. Dit uitdagende vak zal ons helpen om een assesment te maken van een gebied waar mens en dier in conflict staan. Er komt dus veel wetgeving, getallen, diersoortenkennis en dergelijke bij kijken. HIervoor werken we ook in groep aan een offerte van een reeds opgestelde quick scan, een quick scan door ons ontworpen, verschillende computer simulaties met veel grafieken en getallen.

Ondertussen is ook de herfst aangebroken hier, en de wind maakt het echt heel koud!! Dit weekend ben ik opnieuw gaan paardrijden en ga ik naar het Noorse filmfestival in de stad.

1. Leen:
    14 november 2015
    Veel plezier dit we - tot morgen