paasvakantie

1 april 2015 - Koppang, Noorwegen

Ondanks de geanuleerde trip naar de bergen en overnachting in de school hut, toch al een geweldige start gehad van de paasvakantie, leuke ontspanning tussen het 'studeren' door...

Na een dagje op de schietbaan gisteren, vandaag wolftracking!

Christian en ik hebben de wolf voetsporen gevolgd voor 4 uur, met veel blauweplekken, zweet en frustratie om uiteindelijk een deel van hun laatste maaltijd te vinden, eland carcas (stuk van de kaak, mooi souveniertje om mee naar huis te nemen). Ongelofelijk dat we dit hebben gevonden, want wandelen in de middle of nowwhere is echt lastig, ook al heb je sneeuwschoenen, zeker bij mij omdat de sneeuwschoenen zo groot waren dat ik bij het stijgen steeds tegen mijn eigen schenen duuwde, met gevolg 2 mooie blauwe plekken. Afdalen was al niet veel gemakkelijker tussen al die bomen en sneeuw en uiteindelijk toch wel drie keer gevallen, door op mijn eigen sneeuwschoen te gaan staan. Ook enkele rivieren moeten oversteken maar al bij al was het een ongelofelijke ervaring. Het was zeker vermoeiend maar de moeite waard. Bovenal hebben we ook een 6tal meststalen kunnen verzamelen voor dna onderzoeken dus de veldwerkers waren blij met ons resultaat! Als kers op de taart hebben we in de terugweg ook twee elanden gezien, ze waren wel wat bang en renden snel weg, maar heb ze toch even op video. De foto's van het tracken volgen later:)

Blij en voldaan, klaar om morgen in de boeken te vliegen

1. Tine:
    4 april 2015
    geweldig ! goei vakantie en ook goed studeren ! deze nacht ben ik terug van worchester (uk), carlien is mee terug, ze blijft gewoon verder werken voor 't bedrijf ginder, veerle is momenteel in rome (italië - reis van de zesde jaars middelbaar onderwijs) , pieter gaat volgend weekend naar keulen met een groepje gamers (internationale wedstrijd daar ), en ik speel taxi en bemiddel en probeer alles wat te coördineren...morgen zal ik jouw mama en papa zien en samen zullen we aan jou denken ! prettige pasen en volgende keer ben je er gewoon weer bij met fantastische verhalen ! xxxxxxxxxx liefs, tante tine
  2. Inez:
    5 april 2015
    Amai, dat is nogal een reisbende daar:)
    Jha vakantie/blok... Maar toch geniet ik er enorm hard van hier.
    Pasen is hier ook gevierd, met pompoencake en gekleurde eitjes:)
    Groetjes
  3. Tine:
    5 april 2015
    hoi,hoi, wij hebben geen gekleurde eitjes, maar wel lekkere kroketjes gegeten, was super gezellig, volgend jaar doen we 't nog eens over, slaapwel, xxx tante tine