EXAMENS GEDAAAAAAAAN

10 april 2015 - Koppang, Noorwegen

Hoewel het vergeleken met de normale standaard, niet te vergelijken was, toch blij dat examens gedaan zijn. 1 week vakantie en 2 examens: wildlife ecology and Nordic ecosystems. Beide goed gegaan. Wel vreemd examen systeem, je krijgt de vragen en een kopie van jouw geschreven versie mee naar huis:) Nu afwachten op de punten, met het a,b,c systeem...

Vandaag hadden ook de anderen hun laatste examen en dit wordt vanavond gevierd in biotopen. Onverwachts heb ik toch enkele mensen kunnen overtuigen om iets te gaan doen met het mooie weer en tegen de middag zijn we in de auto gesprongen en zijn we naar één van de grootste canions in  Noord Europa gereden: jutulhogget van 2,4 km lang en op zijn breedste punt 500m breedt. Na een uurtje rijden hadden we maar net op tijd het kleine bordje gezien met de afslag. Klein wegje met veel sneeuw. Op de parking ( kleine inham naast de weg) vonden we een kleine aanduiding verborgen in het bos naar het uitzichtpunt. Indrukwekkend! We besloten iets verder door te rijden zodat we een wandeling konden maken naar de rug van de canion. Helaas was dat een slecht idee. Er lag overal te veel sneeuw en zonder sneeuwschoenen was wandelen onmogelijk. Bijkomend was de weg heel glad en in slechte staat. Na een draai manouvre hebben we onszelf vastgereden achterwaarts op een stijle ijsberg. Dit was even spannend. Allegeluk bleef de bestuurder heel rustig en uiteindelijk hebben we de strijd ook verloren en moesten we wel de weg naar beneden nemen, en de canion achter ons laten. Onderweg zijn we wel een mooi uitzichtpunt gepaseerd met uitzicht op maagdelijke witte sneeuwbergen. Ook hebben we een stop gemaakt aan een groot meer waar het strandgevoel even te boven kwam met de zon in onze rug.

De perfecte' dag werd afgesloten met een gratis stuk taart, ter ere van het 1jarige bestaan van de suppermarkt in koppang, dank u kiwi! Natuurlijk luste ik maar de helft van de cake, maar mijn deel werd met veel plezier verorberd door de anderen...