Eerste werkdag 31/03/2014

1 april 2014 - Mokopane, Zuid-Afrika

Spannend vandaag mijn eerste werkdag in het MBBC!

Om 7.30 uur werd ik verwacht aan de poort van mijn gastgezin en werd ik opgepikt met de auto door de eigenaar van het park (Marc). Hij zal me elke dag vervoeren omdat het niet veilig is om deze afstand te voet te doen. Dit wil dus ook zeggen dat ik altijd de laatste zal zijn die het park verlaat.. Bij aankomst werd er ons kort de Do en Don't uitgelegd en werden we uitgebreid gewaarschuwt voor de slangen op het domein...Om een beetje in het Afrikaanse ritme te rollen zijn we gestart met de voedselbereiding van de dieren in de zoo vnl vogels. Na het voederen trokken we met de jeep richting natuurreservaat, waar we takken zijn gaan verzamelen voor de zwarte neushoorn. Al snel was het 5uur en was het tijd om te vertrekken naar mijn nieuwe thuis. Ik verblijf in een gastgezin: Debby, een nicht van haar:Shannon (25jaar) en 2 jack russels en mijzelf. Ik ben echt een gelukzak, deze mensen zijn zo lief!! Ze hebben zelf choco voor me gekocht en hebben een Belgisch kookboek. Achter mijn kamer met een 2persoons bed:o ligt het zwembad en de braaiplaats. Het heeft dus niet lang geduurd voor ik me hier al thuis voelde:) Elke ochtend staat er een mooi ontbijt klaar en s'avonds word er gekookt voor me. Vandaag was het een typisch Afrikaans gerecht: pompoen, met bonenpuré, lam met abrikozenjam en gebakken aardappeltjes, mmm!

1. Katrien:
    1 april 2014
    leuk om je blog te volgen :-)
  2. Sam:
    1 april 2014
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Zijn er ook andere stagairs? Vel succes! X
  3. Leen:
    2 april 2014
    Wij kijken uit naar de foto's en naar verdere verhalen
  4. Tine:
    2 april 2014
    hoi, spannend en keileuk, ik probeer me een beetje in te leven en ga genieten van jouw verhalen, ga ervoor, meid !!!!
  5. Inez:
    2 april 2014
    Er zijn geen andere stagairs, wel een vrijwilligster van jaar, zij werkt dagen/week en een meisje dat meeloopt voor week.. Voor de rest allen Afrikaans personeel:)
  6. Phoebe Rosel:
    2 april 2014
    Goed om te lezen dat het daar goed met je gaat "aan de andere kant van het land" :-D
  7. Nicole:
    4 april 2014
    hallo, tof dat je daar het zo goe stelt. Heb je ook al andere wilde dieren gezien? Hier alles ok. Ga elke week naar Chica. Er is nu iemand dat er mee rijdt, ze stelt het héééééél goe. Groetjes
  8. Inez:
    5 april 2014
    Dag tante Nicole,
    Goed dat je de link hebt gevonden!
    Kan je me jouw email adres nog eens doorsturen naar [email protected]?
    Dan kan ik je is mailen, ivm chica..