Eerste week telemetry uitdaging

23 mei 2015 - Koppang, Noorwegen

Zo na de vakantie, er weer goed ingevlogen voor school. Mijn online applicatie voor VHL vorderd en als ik wordt toegelaten zal ik warschijnlijk eind augustus richting Nederland trekken voor een jaar.... Spannend zeg!

De telemetry mastercourse is toch wel pittig. Hele dagen lessen, afgewisseld met leuk veldwerk. Het zoeken van gps colars, werken met gps,kaart,compas en antenna, in het veld opzoek naar kill positions of 2jarige wolf,.... Zeker een leuke uitdaging, alleen voor het wetenschappelijk raport heb ik wat schrik, ik en excel...

We werden na een lange dag van stappen in het bos uitgenodigd ten huize van de leerkracht, voor Noorse pannebkoeken met bessen en allerlei lekkers. Gezellig! Onderweg zijn we ook een Noor tegengekomen die foto's aan het trekken was van een beer, enkele meters verderop, machtige foto's zeg!:O Ze zitten hier dus zeker in de omgeving!

En alweer een lang weekend voor de boeg, maar dit maal meer dan welkom!! Voorbereiding voor presentatie telemetry, en volgende week terug een drukke week met enkele excursies, en niet te vergeten de examens komen ook in zicht... Freshwaterfishery is wel een gemakkelijk vak, dus niet te veel zorgen over maken...

Vandaag eindelijk nog eens de zon te zien! :)