Lang weekend zit er op, back to class

18 mei 2015 - Koppang, Noorwegen

Laatste dagen ben ik en mijn ouders richting Rondane getrokken voor een korte vakantie in de bergen! We verbleven in een gezellige, authentieke hut in Hovringen, boven op de berg, vlak aan het national park. De eerste dag hebben we al een goede glimp kunnen opvangen van wilde eelanden, die we dan enkele dagen later zouden eten als nationaal gerecht op hun nationale feestdag. De eerste dag hebben we een gemiddelde wandeling van een +12km gedaan. Eerste stuk in het oude bos was redelijk gemakkelijk begaan, hoewel de markering ons soms wel eens in de steek liet hebben we het toch gered tot Dovrehytta met een 360 ° zicht over witte bergen! De terugweg had een kleine verrasing voor ons in petto: sneeuw! En nog geen beetje... Soms zakten we tot onze knieën in de sneeuw... Maar al bij al mooie wandeling. En ook het weer was goed in vorm, de zon bijna +16u/dag, temperatuur rond 0-7°. De volgende dag stond er een wandeling in Dovre op het programma opzoek naar de Muskoxossen, die we uiteindelijk toch gevonden hebben, zelf 2 groepen. 1 groep van 4 en een groep van 10 individuen op de berg boven ons. Unieke ervaring!! Op de heenweg, ook verschillende reeen en edelherten gezien. Dag was compleet. In de terughebben hebben we ook nog een korte wandeling gemaakt in een prachtig vogel natuurgebied! S 'avonds werden we getrakteerd op naakte mannen, die een duik waagden in het bevroren water aan onze cabin! Sauna cultuur... De avond werd afgesloten met een heerlijke douche en voor sommige met een glasje wijn aan het zelfgemaakte vuur in onze gezellige cabbin. Zaterdag was het weer iets minder, wat bewolkt en zelfs sneeuw. De geplande wandeling was onmogelijk met de sneeuw maar een andere even leuke wandeling hebben we wel kunnen afmaken, over bruggen, watervallen, lichensvelden, ... Tegen de namidag begon het goed te sneeuwen en de volgende dag, nationale dag, lag er dus ook een laagje sneeuw. Wij waren helemaal alleen op het domein. Ik heb de sneeuw geruimd en papa heeft de auto ingeladen, met onze valiezen. De terugrit naar Evenstad verliep goed, hoewel het weer echt slecht was, veel regen... Ik werd afgezet in Evenstad, na onze traditionale gerecht in Gammestu B&B en de mama en papa zijn al op terugweg naar Belgie.

Voor mij school terug begonnen, met de Telemetry master course, druk weekje voor de boeg...