Christchurch-punakaiki

3 oktober 2014 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Ondertussen heb ik christchurch verlaten en ik moet eerlijk zeggen: in 2 dagen kan je zeker heel de stad bezoeken. Er is nog steeds heel veel schade in het centrum van de aardbeving in 2011 en de stad ligt er dus wat verlaten bij. De tuinen waren wel een echte aanrader, maar verder na een kort bezoek aan het Canterbury museum en wat rond dwalen in de straten is er niet veel te beleven. Het YHA hostel viel wel goed mee, propere douches, goede bedden met propere lakens, ontbijtmogelijkheden en een eigen reisbureau aan de receptie. Hopelijk vallen de andere hostels ook zo goed mee!

Gisteren, vrijdag 3/10 ben ik in de namiddag, na het bezoeken van het re- start project (winkels in containers, Chr.), vertrokken met de bus richting punakaiki. Hier zal ik de volgende weken verblijven terwijl ik werk als Conservation Volunteers. De busrit opzich was al een hele belevenis/attractie. Groen, gele heuvels, bergen met witte sneeuwtoppen, lege rivierbeddingen, veel (geschoren) schapen en lammetjes, alpaca's en als topper: SNEEUW IN ARTHURS'S PASS. Iedereen verbaast, maar blijkbaar is dit niet ongewoon in de bergen, ookal is,het hier al lente. Goed op tenderen, plannen om Arthus pas te bezoeken zullen worden uitgesteld naar later. Tegen de acond Erden we opgepikt met het vijwilligersbusje in greymouth. De dichtstbijzijnde stad met winkels en warenhuizen, maar wel niet zo mooi. De eerste kennismaking met de rest van de vrijwilligers is achter de rug. 3duitse meisjes, 2duitsers, 1engelsman en 3oosteneijkse meisjes. Na een snelle hap zijn we rap allen in bed gekropen. Het is wel heel koud in het huis en het,was,hard,aan het onweren.

Op de planning voor het weekend: alle weekenden regelen, res verder voorbereiden, huisgenoten beter leren kennen en omgeving ontdekken, als het weer dit toelaat tenminste...