Wknd 2

14 september 2015 - Leeuwarden, Nederland

zo, eerste echte verlengd weekend zit erop, zonder maandag naar school te moeten.

Zaterdag ben ik gaan kennismaken met Mantgum, een klein boerendorpje op 7 min. Met trein van leeuwarden. Daar eenmaal uitgestapt op de trein en omgeven door koeiengeur zag ik de piste en de paarden al staan. Ik mocht vandaag rijden op een van haar rijpaarden met een schofthoogte van 174 cm! En dat is dan direct ook het grootste paard waarmee ik heb OOIT gereden. Het was een enorm lief paard maar ik moest toch wel wennen, die draf is echt zweven. De galop was wel supper! Een dikke meevaller dus met deze plek. De lesgeefster rijdt zelf op Z- niveau dressuur met haar pony en deelt enkele paarden met de plaatselijkeboer.

Verder heb ik de meeste tijd achter de boeken doorgebracht, of in mijn kamer, op terras of vlak bij langs het kanaal met de mooi versierde boten.

Vandaag ben ik mijn sportpas gaan afhalen, een lekker uurtje gedanst en dan enorm verrast door de plotse stormbui, nog nooit zo nat geworden op de fiets en dat in 15 min fietsen, water in mijn schoenen... Hop naar week 3 met meer computerwerk...