De wind die mijn fietswiel bespeeld

8 februari 2016 - Leeuwarden, Nederland

Zo, wat een week. Zoals gewoonlijk zijn we er weer snel en goed ingevlogen, en de eerste deadlines zijn al in zicht. Met een nieuwe 'studentenvereniging' zij we met enkele wildlifemanagers gaan vogelspotten. 60 soorten op een namiddag! Niet slecht dus. We hebben zelfs een broedende kerkuil gezien, velduilen een groepje reen op enkele meters van ons. Zeker een geslaagde uitstap en onvoorspelbaar soms wat er zich allemaal schuil houd achter een boom, tussen wat rietvegitatie of op het veld.

Dit weekend hebben we geluk. Een verlengd weekend! Dit zeker om carnaval te vieren... Ik heb ervan genoten om eens een rustig weekendje te doen, met het huis voor mij alleen, lekker koken en veel bewegen.

De harde wind is helaas nog steeds van de partij en fietsversnelling 1 word de standaard. Op de vogelexcursie was de wind zo hard dat je bijna niet op je fiets kon blijven zitten. Zoals Jackson THE moonwalk deed deden wij iets gelijkaardig maar dan op de fiets. Ongelofelijk, dit heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs niet op Ameland!!!!