Weetje 3

8 oktober 2014 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

NZis het meest geïsoleerde Land ter wereld, dicht tegen de internationale datumgrens.

De route begint er ondertussen in te komen. Hieronder een glimp van het dagelijkse leven zoals het is als Conservation Volunteers in NZ:

7u opstaan en ontbijten

8 u opgehaald worden met busje en richting project rijden

Elke werkdag is verschillend en het werk is gemakkelijk, ontspannend en afwisselend, dus valt goed mee. Ik werk momenteel in het hoofdkantoor,van conservationvolunteers,Volunteers,NZ in,punakaiki aan de,west coast. Dit is voornamelijk een planting project om de natuur te herstellen. De locatie hier is uniek aangezien dit de enige plaats is waar,de Westland petrol broed( wat gebeurt in winter).

10 u: korte koffiepauze

12-13u lunchpauze

15-16 u: einde werkdag. We worden dan terug afgezet met busje aan huis of kunnen onderweg stoppen aan de pancake rocks, het cafés of i- site en dan zijn we het kleine dorpje al voorbij. Er is welgeteld 1taverne, 1cafe, 1 infocentrum, 1souvenierInkelte, een kano verhuurverblijf, paardenranch en dat is het dan. Geen supermarkt, geen tankstation of dergelijke...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sam:
    8 oktober 2014
    Het zien er heel toffe dagen uit! Wa voor werkjes moet je dan zoal doen? Werk je dan met veel mensen samen? Of ook veel alleen? :)
  2. Leen:
    9 oktober 2014
    Paardenranch .... ben je al gaan kijken ?
  3. Inez:
    9 oktober 2014
    Het werk is meestal in groep,maar je doet wel je werk op dat moment alleen. Pbaby plantjes planten in potjes, planten planten in THE field, een constructie maken om de plantjes te beschermen, weg maken in het bos voor het bouwen van een platform,... Het is wel elke dag ander werk, ook voor en namiddag. Als het regent werken we in serre met baby plantjes. We zijn ook al gaan wandelen,... Relaxt dus.
  4. Inez:
    9 oktober 2014
    Ja, ik rijd er elke dag voorbij. Maar her is heel klein, ik zie maar,2 paarden maar ze hebben wel een site.. Ik ga misschien paardrijden binnen 2 weken in takaka of golfen bay, moet nog eens kijken voor transport. De prijs valt ng mee voor hier in NZ!
  5. Nicole:
    10 oktober 2014
    prachtig zeg, zou er ook wel is naartoe willen. Ben zondag naar ECLIPS geweest. Het was juist les. Heb de wortelen afgegeven aan dat meisje dat les aan het geven was. Voor de rest alles o.k.?
  6. Inez:
    10 oktober 2014
    Ja het,is hier echt mooi!
    Ja je moet een beetje oppassen met de lesgeefsters. Heb je gezegd wie je was, dat je me kent? Want dat hebben ze niet zo graag... Het is best nooit op zaterdag, zondag of woensdag te komen. Dan krijgen ze sowieso ook al eten. Maar toch bedankt!