Nieuw avontuur in zicht

23 september 2014

Binnen exact één week vertrek ik richting het verre en verlaten 'Land van de witte wolk', Aotearoa, of wel Nieuw Zeeland!

De meeste voorbereidingen zijn al gebeurd

-Nauwkeurig en slim selecteren uit het grote paklijstje (ben weg met backpack dus lichtgewicht). Heb er nog nooit zolang overgedaan om een valies in te pakken

-Kapper gaan (kort koppie)

-Bussen reserveren. In Nieuw Zeeland of NZ is het namelijk verplicht om je stoel min. 2 uur opvoorhand te reserveren. Ze stimuleren hier namelijk erg dat je je reis goed voorbereid omwille van veiligheidsmaatregelen (1dag: 4 seizoenen). En aangezien ik zeker niet de enige ben die in September met de backback naar NZ vertrek waren er ook al vele bussen volgeboekt. Trein is zogoed als geen optie aangezien deze maar 1 traject doet op het Zuidereiland...

-Hostels boeken, YHA en ISIC Kortingskaart

-Leren werken met de Ipad, toch niet zo evident :p

-Verder alle bezinswaardigheden voorbereiden, googelen,... Hieraan zeg toch wel werkuren aan gespendeert, heel veel uren, zeker voor mij aangezien ik geen computer mens ben.

-En natuurlijk dag zeggen tegen degene die ik achterlaat:)